Dear diary - Reisverslag uit Zwaagwesteinde, Nederland van Rolinda Stienstra - WaarBenJij.nu Dear diary - Reisverslag uit Zwaagwesteinde, Nederland van Rolinda Stienstra - WaarBenJij.nu

Dear diary

Door: Rolinda Stienstra

Blijf op de hoogte en volg Rolinda

22 Augustus 2014 | Nederland, Zwaagwesteinde

Halleluja, ahum, pardon! Ergens in mijn hoofd vraag ik me af waar ik aan ben begonnen, maar toch lijk ik te realiseren dat er nu toch echt geen weg meer terug is. Het ticket boeken was easypeasy. Het horen van andere reisverhalen maakt een mens ook happy en jaloers. Maar nu is het mijn beurt! OhMyGod! Ik wil niet meer, hellup! (oké, ik stel me aan).

Gelukkig heb ik mentale support van vrienden en mijn reisvriendin (en ja, ook tevens een vriendin) die al een jaar Afrika experience achter de rug heeft. Want wat staat er toch te gebeuren.. een jaar Australië in combinatie met drie à vier weken Nieuw Zeeland.. AAAAA (BBBBééé)!

Zoals de meeste vrienden mij kennen, van structuur en planning is weinig terug te vinden. Toch moeten er voor deze reis de nodige voorbereidingen plaatsvinden. En voor wie veel heeft gereisd in Europa kan het met me eens zijn dat de koffer last minute wordt ingepakt. Nou, deze keer hield ik mezelf daar wel even goed mee voor de gek. Alle reden voor grootse stress!

Daarom dacht ik, als (bijna) afgestudeerd psycholoog, dat het handig zou zijn om mijn stress te reduceren en te handhaven middels een reischecklist. Ja ook ik moet werken met lijstjes als ik de controle denk te verliezen. En deze keer was ik toch echt wel even de kluts kwijt, want waar in vredesnaam moet je beginnen!

En wat een geruststelling zeg. Hier had ik tijdens mijn studie ook veel eerder aan moeten beginnen. Nu snap ik waarom mensen lijstjes maken, en af willen strepen. Wat een heerlijk gevoel. Ik kan dan ook zeggen dat mijn eerste voorbereidingen (vooral administratieve rompslomp) is afgevinkt. Hupsakee, op naar de volgende vinkjes (YAY!).

Voor de mensen die mijn reisverslagen tijdens mijn reis gaan lezen, ik zal mijn uiterste best doen deze met interessante informatie te voorzien. Maar hé, ik moest toch ook even mijn verhaal kwijt... :D

Yours sincerely
xoxo


  • 22 Augustus 2014 - 19:30

    Ingrid:

    Awesome Roll!!
    Have fun!

  • 22 Augustus 2014 - 19:52

    Wieke De Jong:

    Ik zal je volgend succes met je voorbereiding

  • 22 Augustus 2014 - 21:24

    Nienke:

    Kom op Rolinda! Jij kunt dit, al deze voorbereidingen zijn het zo waard! Een groot avontuur dat je nooit meer vergeet! Natuurlijk blijf ik je volgen xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rolinda

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 7613

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 02 Oktober 2015

Australië en Nieuw Zeeland

22 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: