Acclimatiseren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rolinda Stienstra - WaarBenJij.nu Acclimatiseren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rolinda Stienstra - WaarBenJij.nu

Acclimatiseren

Door: Rolinda Stienstra

Blijf op de hoogte en volg Rolinda

17 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Het einde van onze tweede week hier in Sydney is alweer bijna benaderd, een goed excuus voor een 2e blog. Om jullie alvast gerust te stellen ga ik alvast verklappen dat we een aantal slechte dagen (lees: onweer en regen) hebben gehad. Dit maakte dat we een aantal dagen hebben gechilld, film gekeken en online hebben gesolliciteerd. Niet veel bijzonders dus.

Maaaarr natuurlijk hebben we ook hele mooie dagen gehad. Van deze dagen hebben we heerlijk gebruik gemaakt door naar Manly beach te gaan met de veerboot, een walk te maken van Bondi naar Cooge beach, de Botanic garden te bezoeken en door nogmaals een stranddag op Bondi mee te pakken. Voor de rest zijn we elke avond ongeveer uit geweest en hebben we het eindelijk in ons systeem om ook het ontbijt mee te kunnen pakken.

Manly
In Manly hebben we de Australische guy weer ontmoet en die stelde ons voor om even een cricket wedstrijd te kijken, dat wat hij ook speelt. Hij heeft geprobeerd ons uit te leggen hoe het spel werkt, maar beiden hebben we nog steeds geen flauw idee.... Haha. Het strand en de hele sfeer in Manly is veel huiselijker in vergelijking met Bondi beach. Dit maakt dat onze voorkeur toch uitgaat naar Bondi beach. Jammer genoeg hebben we hier geen foto's van gemaakt maar we gaan hier vast nog eens heen en zullen dan plaatjes knippen!

Bondi to Coogee walk
De walk van Bondi naar Coogee beach was echt fantastisch. Met een fantastisch uitzicht de hele tijd over de zee, lopen langs de kliffen en een kleine fitnessronde op de toestellen die deze route biedt. De foto's zeggen hierover vast meer. De route was in totaal 5km waarna we daarna ook weer terug zijn gelopen naar het Bondi treinstation om vanuit daar terug te gaan naar het hostel.

Botanic garden
De Botanic Garden heb ik voor het eerst bezocht middels mijn hardloopronde. Heerlijk een km langs het water en heuvel op en neer in het park (autssss voor my ass), fluitende vogels op de achtergrond, techno op de voorgrond en joggende mensen actief op mijn netvlies. De terugweg dacht ik de route even bijster te zijn, maar ineens kwam ik bij het hostel uit. Chill, niet verkeerd. Gisteren zijn we hier op de eerst zonnige dag na een aantal slechte dagen even gaan liggen en heb ik later die dag dezelfde hardloopronde weer gedaan.

Uitgaan
Elke avond wordt hier vanuit het hostel een club gepromoot, hier krijg je free entrance tickets voor en over het algemeen een gratis drankje. Ook wordt er hier een bepaalde hoeveelheid free goon op tafel gezet rond 19:30. Goon is de goedkoopste wijn hier en bestaat uit een mix van fish eggs, petrol en andere shit die men elders niet kan gebruiken. Een lang termijn effect is dan ook bijvoorbeeld crossed eyed. Lekker dus! In combinatie met orange juice is dit prima te doen.

Een highlight uit de clubs waar we naartoe zijn gegaan is Club Ivy. Deze club vraagt anders een enorm bedrag als entree en ook de drankjes zijn daar absoluut niet goedkoop. Je betaalt al snel 18 dollar voor 2 biertjes. Waar liesl en ik net onze RSA training hadden voltooid (een certificaat dat je moet halen om in de horeca te mogen werken en dat gaat over de alcoholconsumptie en regels hier in New South Wales), wisten we dat iedere club gratis water moet serveren. Dit staat dan met bekers ook op iedere bar gepresenteerd. Op deze manier houden wij onze nachten fris en goedkoop! In deze club kun je met een lift omhoog naar het dakterras met zwembad. In het zwembad mag je ook zwemmen. Nu wij beide niet onze zwemoutfit aan hadden waren we niet van plan gebruik te maken van het zwembad. Mijn onbewuste was waarschijnlijk nog in twijfel. Toen ik al huppelend en happy van het platform af wilde stappen, stapte ik recht met 2 benen in het water. Ik heb 5min met verbazing in het water gestaan om te beseffen dat ik er toch echt zo zonder bedoeling ben ingestapt. Met soppende all stars heb ik de nacht nog vrolijk uitgedanst, wat een feest!

Een andere hightligh is Sash! Elke zondag wordt dit feest gedraaid, inhoud: techno muziek. Dit wordt en is dan ook onze wekelijkse uitvalsbasis. Een Nederlandse jongen die bij ons in het hostel kwam om een andere club te promoten gaat hier ook wel heen en gaat ons aankomende zondag joinen. Tevens heeft hij ons adresjes gegeven voor farm work: yah!

Heden en toekomstplannen
Vandaag zijn we met onze resumés de stad in geweest om een baan te fiksen in de hospitality industry. Tevens had liesl online een reactie gekregen op een vacature en was ze gisteren uitgenodigd voor een job interview. Er werd alleen geen tijd bij vermeld en na het stellen van deze vraag via mail kwam er geen reactie. Vandaag zijn we bij dit hotel langs geweest en heeft ze haar job interview vandaag alsnog gehad. Resultaat: ze mocht of vanavond of morgenavond een uitbetaalde trial doen! Gefeliciteerd meissieee! Ze hadden geen tijd voor een tweede job interview dus morgen zal liesl ook voor mij nog even een goed woordje doen.

Onze plannen zijn tot en met december hier in Sydney te verblijven in een appartement en in januari Nieuw Zeeland te gaan bezoeken. Op deze manier kunnen we na deze bestemming een camper van kopen buiten Sydney om Australië verder per auto te bereizen.

Ps. Fotos worden weer zsm geupload.

Love ya's!!!